موضوعات به روز

مقالات مختلف در زمینه های گوناگون

موضوعات به روز

مقالات مختلف در زمینه های گوناگون

  • ۰
  • ۰

ما انواع فایل‌ها را در رایانه‌های خود ذخیره و انتقال می‌دهیم - عکس‌های دیجیتال، فایل‌های موسیقی، اسناد پردازش کلمه، فایل‌های PDF و شکل‌های بی‌شماری دیگر از رسانه‌ها. اما گاهی اوقات هارد دیسک کامپیوتر شما دقیقاً جایی نیست که اطلاعات خود را می خواهید. چه می‌خواهید از فایل‌هایی که از سیستم‌های خود استفاده می‌کنند نسخه پشتیبان تهیه کنید یا نگران امنیت خود هستید، دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل حملی که از نوعی حافظه الکترونیکی به نام حافظه فلش استفاده می‌کنند، ممکن است راه‌حل مناسبی باشد.قیمت همکاری انواع فلش 256 گیگ

حافظه ی الکترونیکی

حافظه الکترونیکی در اشکال مختلف برای اهداف مختلف وجود دارد. فلش مموری برای ذخیره سازی آسان و سریع اطلاعات در رایانه ها، دوربین های دیجیتال و کنسول های بازی ویدیویی خانگی استفاده می شود. بیشتر شبیه هارد دیسک استفاده می شود تا رم. در واقع، فلش مموری به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی حالت جامد شناخته می شود، به این معنی که هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد - همه چیز به جای مکانیکی، الکترونیکی است.

خرید فلش

در اینجا چند نمونه از فلش مموری آورده شده است:

تراشه بایوس کامپیوتر شما
CompactFlash (بیشتر در دوربین های دیجیتال یافت می شود)
SmartMedia (بیشتر در دوربین های دیجیتال یافت می شود)
Memory Stick (بیشتر در دوربین های دیجیتال یافت می شود)
کارت حافظه PCMCIA نوع I و نوع II (به عنوان دیسک های حالت جامد در لپ تاپ ها استفاده می شود)
کارت حافظه برای کنسول های بازی ویدیویی


فلش مموری نوعی تراشه EEPROM است که مخفف Electronically Erasable Programmable Read Only Memory می باشد. دارای شبکه ای از ستون ها و ردیف ها با سلولی است که در هر تقاطع دو ترانزیستور دارد .

این دو ترانزیستور توسط یک لایه نازک اکسید از یکدیگر جدا شده اند. یکی از ترانزیستورها به عنوان دروازه شناور شناخته می شود و دیگری گیت کنترل است. تنها پیوند دروازه شناور به ردیف یا خط کلمه، از طریق دروازه کنترل است. تا زمانی که این پیوند وجود داشته باشد، سلول دارای مقدار 1 است. برای تغییر مقدار به 0 نیاز به یک فرآیند عجیب به نام تونل سازی فاولر-نوردهایم است.

در این مقاله، نحوه عملکرد فلش مموری را می آموزیم و به برخی از اشکال آن و انواع دستگاه هایی که از آن استفاده می کنند نگاه می کنیم. در ادامه، در مورد تونل سازی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

لیست


حافظه فلش: تونل زدن و پاک کردن
کارت حافظه فلش قابل جابجایی
استانداردهای حافظه فلش
حافظه فلش: تونل زدن و پاک کردن
تونل سازی برای تغییر محل قرارگیری الکترون ها در دروازه شناور استفاده می شود. یک بار الکتریکی، معمولاً 10 تا 13 ولت، به دروازه شناور اعمال می شود. شارژ از ستون یا خط بیت وارد دروازه شناور می شود و به زمین تخلیه می شود.https://b2n.ir/g24169

این بار باعث می شود که ترانزیستور دروازه شناور مانند یک تفنگ الکترونی عمل کند. الکترون‌های برانگیخته رانده می‌شوند و در طرف دیگر لایه نازک اکسید به دام می‌افتند و به آن بار منفی می‌دهند. این الکترون های دارای بار منفی به عنوان یک مانع بین دروازه کنترل و دروازه شناور عمل می کنند. دستگاه خاصی به نام سنسور سلولی سطح بار عبوری از دروازه شناور را کنترل می کند. اگر جریان عبوری از دروازه بالاتر از آستانه 50 درصد باشد، مقدار آن برابر با 1 است. زمانی که بار عبوری از آستانه 50 درصد پایین می‌آید، مقدار به 0 تغییر می‌کند. به هر سلول مقدار 1 می دهد.

خریدعمده فلش مموری

 

الکترون‌های موجود در سلول‌های یک تراشه حافظه فلش را می‌توان با اعمال میدان الکتریکی، یک بار با ولتاژ بالاتر، به حالت عادی ("1") برگرداند. فلش مموری از سیم کشی در مدار برای اعمال میدان الکتریکی به کل تراشه یا بخش های از پیش تعیین شده به نام بلوک استفاده می کند. با این کار ناحیه مورد نظر تراشه پاک می‌شود که می‌توان آن را بازنویسی کرد. حافظه فلش بسیار سریعتر از EEPROM های سنتی کار می کند زیرا به جای پاک کردن یک بایت در یک زمان، یک بلوک یا کل تراشه را پاک می کند و سپس آن را بازنویسی می کند.

خرید فلش مموری ارزان

ممکن است فکر کنید که رادیو ماشین شما دارای حافظه فلش است، زیرا می توانید از پیش تنظیم ها را برنامه ریزی کنید و رادیو آنها را به خاطر می آورد. اما در واقع از رم فلش استفاده می کند. تفاوت این است که رم فلش باید مقداری قدرت برای حفظ محتویات خود داشته باشد، در حالی که حافظه فلش داده های خود را بدون منبع تغذیه خارجی حفظ می کند. حتی اگر برق را خاموش کرده اید، رادیو ماشین مقدار کمی جریان می کشد تا داده ها را در رم فلش حفظ کند. به همین دلیل است که اگر باتری ماشین شما از بین برود یا سیم‌ها قطع شود، رادیو از پیش تنظیمات خود را از دست می‌دهد.

  • ۰۱/۰۸/۲۳
  • nahid nahid

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی