موضوعات به روز

مقالات مختلف در زمینه های گوناگون

موضوعات به روز

مقالات مختلف در زمینه های گوناگون

  • ۰
  • ۰


فلش مموری آشنایی با انواع فلش مموری
اکنون می خواهیم اطلاعاتی در مورد انواع فلش مموری ها همراهی کنیم تا بدانید انواع درایوهای USB و ویژگی ها و تفاوت های فلش ها چیست.



فلش مموری چه ویژگی هایی دارد؟

می دانیم که فلش مموری را می توان به 3 مدل تقسیم کرد:

خرید فلش USB3 با بهترین قیمت و کیفیت

1. USB 
شاید در هنگام خرید فلش نوع USB برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، اما باید بدانید که این موضوع بسیار مهم و مهمی است. به عنوان مثال، اگر فلش با قابلیت اتصال OTG دارید، می توانید فلش مموری خود را به تلفن همراه متصل کنید و دیگر نیازی به استفاده از تبدیل های OTG ندارید. در زیر به 4 نوع USB می پردازیم:

الف) درایو فلش USB.2
این نسخه از USB در سال 2000 معرفی شد. اکثر سیستم های سخت افزاری در سراسر جهان که قبل از سال 2011 منتشر شده اند از این نسخه استفاده می کنند. نسخه دوم USB می تواند اطلاعات را با حداکثر سرعت 480 مگابیت در ثانیه انتقال دهد که بسیار سریعتر از نسخه اول است.

در این نسخه USB چهار خط اتصال وجود دارد. دو تا از این خطوط برای انتقال اطلاعات استفاده می شود که یکی برای تامین برق و دیگری به عنوان اتصال زمین استفاده می شود. این نسخه USB فقط می تواند داده ها را در یک زمان ارسال یا دریافت کند. این بدان معناست که USB v2.0 نمی تواند همزمان داده ارسال و دریافت کند. جریان عبوری از این نسخه USB 100 میلی آمپر است که زیاد نیست.

https://www.kharide20.com/149-%D9%81%D9%84%D8%B4-128-%DA%AF%DB%8C%DA%AF


ب) فلش مموری USB.3
این نسخه از USB جدیدترین و جدیدترین نسخه از این فناوری است که در سال 2008 معرفی شد و نسبت به نسخه های قبلی مزایای بیشتری دارد. نسخه سوم USB می تواند اطلاعات را با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد.

این مقدار تقریباً ده برابر سرعت انتقال داده در نسخه دوم USB است. در این نسخه هشت پورت وجود دارد که دو پورت آن برای انتقال داده، دو پورت برای دریافت اطلاعات و مابقی به عنوان تقویت کننده سرعت برای انتقال اطلاعات استفاده می شوند.

خرید فلش OTG

با استفاده از USB v3.0 می توانید داده ها را به صورت همزمان و با حداکثر سرعت ارسال و دریافت کنید. همچنین در این نسخه USB یک منبع تغذیه با جریان 900 میلی آمپر وجود دارد که تقریبا 9 برابر بیشتر از نسخه دوم USB است و چهار دستگاه الکترونیکی را می توان همزمان شارژ کرد.

در USB v2.0، تنها یک دستگاه را می توان در هر بار شارژ کرد. نسخه سوم USB دارای ویژگی های مفیدتری است. فرض کنید یک دستگاه جانبی را وصل کرده اید، به عنوان مثال. یک چاپگر، به کامپیوتر شما. اگر این دستگاه بعد از مدت زمان مشخصی استفاده نشود، برای جلوگیری از قطع برق، به طور خودکار از رایانه جدا می شود. عمل خواهد آمد

فلش مموری usb3

ج) فلش مموری USB-C
USB Type-C یک استاندارد نوظهور برای شارژ و انتقال داده است. در حال حاضر در دستگاه هایی مانند لپ تاپ، تلفن و تبلت های جدید دیده می شود. با گذشت زمان تقریباً هر چیزی که در حال حاضر از رابط های USB قدیمی و بزرگتر استفاده می کند به USB Type-C منتقل می شود.

USB Type-C دارای یک رابط جدید و کوچک‌تر است که برخلاف نسخه‌های USB قبلی، می‌توان آن را به هر دو طریق وصل کرد و اتصال را آسان‌تر می‌کند. کابل های USB Type-C می توانند جریان بیشتری را حمل کنند، بنابراین می توان از آنها برای شارژ دستگاه های بزرگتر مانند لپ تاپ ها استفاده کرد.

آنها همچنین سرعت انتقال USB 3.0 را به حدود 10 گیگابیت بر ثانیه دو برابر می کنند. اگرچه مشخصات USB Type-C برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد، اما تنها در سال گذشته وارد عرصه فناوری شد و اکنون در حال گسترش و تبدیل شدن به یک جایگزین واقعی نه تنها برای نمونه های قدیمی USB است. ، و همچنین نمونه های دیگری مانند کانکتورهای Thunderbolt و DisplayPort.

 

جهت مطالعه از این رفرنس استفاده کنید. https://www.zoomit.ir/product/list/flash-memory

حتی در برخی موارد آزمایش‌ها برای ارائه نمونه‌های صوتی USB جدید با USB Type-C به عنوان جایگزین مناسب برای جک صوتی 3.5 میلی‌متری مثبت بود. USB Type-C با سایر استانداردهای جدید، مانند USB 3.1 که برای دستیابی به سرعت های بالاتر و USB Power Delivery برای افزایش عملکرد انتقال از طریق رابط های USB استفاده می شود، سازگار است.

  • ۰۱/۰۸/۲۱
  • nahid nahid

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی